Drukuj

10 skutecznych porad mediowego eksperta

Profile

Przygotowanie zapytania ofertowego na zakup powierzchni reklamowej wymaga stosowania dobrych praktyk, aby celnie określić wiele zapisów m.in.:

1)     Przedmiot zamówienia–. ustal główny zakres kampanii reklamowej np. kampania spotowa w telewizji. Warto odkreślić sposób zakupu poprzez domy mediowe czy bezpośrednio od biur reklamy.

2)     Szczegółowy opis przedmiotu zakupu-  określ media: telewizja, radio, Internet, prasa, reklama zewnętrzna, kino i podział budżetu, aby porównać oferty pomiędzy poszczególnymi mediami.

3)     Budżet  – podaj maksymalny budżet brutto oraz netto – warto tę dane podać na początku zapytania ofertowego. Zawrzyj zapis, że oferty które przekraczają dopuszczalny budżet nie będą rozpatrywane.

4)     Cel kampanii– opisz na czym polega kampanii i jakie ma cele do spełnienia. Określ zakładany efekt kampanii np. świadomość problemu, ilość rejestracji oraz w jaki sposób będziesz mierzyć te efekty?

5)     Grupa celowa – określ grupę komunikacyjną i wydziel konkretną grupę mediową do zakupu powierzchni reklamowej. Sprawdź liczebność grupy i dostosuj budżet do wielkości grupy. Zbyt szeroka grupa np. 18-59 licząca ponad 22 mln osób, może sprawić, że nie dotrzesz do wszystkich w ramach ograniczonego budżetu.

6)     Wymagania związane z kampanią w danych mediach– napisz co wykonawca ma przygotować w ofercie

a.     Analizy oglądalności/ słuchalności/ czytelnictwa w zależności od medium

b.    GRP (przeliczone na 30” i 15”) i budżet w podziale na stacje, tygodnie, pory dnia przy minimalnym udziale PT w zdefiniowanych przedziale czasowym np. 18:00-22:59

c.     średni koszt zakupu czyli CPP, w TG

d.    wartość zasięgu całkowitego (1+) i efektywnego (np. 3+) dla kampanii w danym medium

e.     propozycję planu mediowego ze wskaźnikami

f.     ew. propozycję przeprowadzenia działań dodatkowych

7)     Kryteria oceny ofert– uporządkuj ważność każdego kryterium i przyporządkuj właściwą wagę dla każdego kryterium. Podaj sposób wyliczenia ze wzoru np. Cba/Cbn x …. pkt

Cba – wartość oferty aktualnie ocenianej

Cbn – wartość najwyższa

Ważne czynniki

8)     Format składania ofert– zadbaj również o formę elektroniczną, gdy na przygotowanie i przesłanie oferty jest mało czasu.

9)     Strategia mediowa– zastanów się jak ważną rolę odgrywa w przygotowaniu oferty. Warto dodatkowe punkty przeznaczyć za pomysł na strategię i taktykę doboru mediów z analizami dotarcia do grupy celowej.

10)  Flowchart kampanii– zadbaj o swój dokument, aby zarządzać efektywnie kampanią.

Kontakt: http://mediowyekspert.pl/

Telefon : 502-524-437
Email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.