Drukuj

Na portalu DSC zamieszczono zbiór dobrych praktyk, przygotowanych przez urzędy, które wzięły udział w konkursie: „PROFESJONALIŚCI W SŁUŻBIE OBYWATELOM".

O samej inicjatywie wspominaliśmy kilka razy. Gdy zapowiedziano Konkurs (tu i tutaj), a także. gdy  ukazał się Przegląd Służby Cywilnej nr 1 z informacją o wynikach. Gwoli przypomnienia:

 

Laureaci Konkursu Szefa Służby Cywilnej:

 

Wyróżnienia w Konkursie Szefa Służby Cywilnej:

 

Pozostałe dobre praktyki docenione przez Komisję Konkursową:

 

Prawdę mówiąc zabrakło mi tutaj informacji ile osób było zaangażowanych w poszczególnych urzędach w przygotowanie danej praktyki, bo jakoś tak nie jestem przekonany, czy wszystko od pomysłu do wdrożenia jest dziełem jednego autora.

Jak wynika z opracowania, zgłoszonych projektów było dużo więcej. Jest więc tam również przegląd i krótki opis szeregu, które akurat tym razem nie zmieściły się w puli „tych najlepszych”.

Dlatego warto zajrzeć do tego opracowania. Wprawdzie wydaje mi się, że w wielu przypadkach to właściwie normalne procedury, zwyczajne działania, które jak widać czasem urastają do dobrych praktyk. Kilka rozwiązań ma jednak z pewnością innowacyjny charakter, a niektóre niby oczywiste przypominają o tym jak powinniśmy wykonywać swoje obowiązki. Czlowiek uczy się całe życie i  warto także czasem nie wyważać otwartych drzwi , a skorzystać z doświadczenia innych.