Drukuj

Na stronie DSC

w styczniu opublikowano raport z monitoringu wdrażania standardów ZZL w służbie cywilnej. Możecie się z nim zapoznać TUTAJ. Z treści raportu wynika, iż monitoring przeprowadzono w oparciu o wyniki ankiet, w wybranych urzędach oraz

Należy podkreślić, że przeprowadzony monitoring nie miał na celu dokonywania oceny jakości wdrożonych procedur, czy narzędzi. W tym celu konieczne byłoby przeprowadzenie odrębnych badań i analiz.

Trochę mnie to rozbawiło. Czyli mocno upraszczając ankietą niektóre urzędy zapytaliśmy czy mają papiery? I były odpowiedzi negatywne? Były... Z jednej strony może to i budujące: prawdomówni nie wyginęli... Ale tak serio: sam fakt iż w niektórych urzędach (o zgrozo, nawet w centralnych) nie wdrożono niektórych standardów obligatoryjnych (o fakultatywnych póki co nie mówię) świadczy o niezwykle "poważnym" traktowaniu instytucji Szefa S.C. ze strony dyrektorów generalnych. To była ironia, oczywiście.

Ale dalej w treści raportu czytamy:

Zakłada się, że począwszy od 2014 roku, corocznie przeprowadzane będą analizy jakościowe dotyczące wybranych standardów.

Czyli nie tylko czy jest papier, ale też czy to co jest w nim opisane się sprawdza i - ogólnie mówiąc - czy działa.

Dalej jest mowa o tym, że najciekawsze rozwiązania będą promowane. A właśnie: próbuję od jakiegoś czasu się dowiedzieć (tak à propos planowanych analiz na początek, a konkretnie zasad i narzędzi zarządzania wiedzą) jak się ma Wspólna Platforma Intranetowa (dla pracowników urzędów centralnych - w sensie czy żyje czy wręcz przeciwnie)... Może spróbuję jeszcze raz?  Ktoś z Was jest szczęśliwym posiadaczem prawa dostępu i korzysta?