...żeby nie było, że to wszystko sobie wymyślam

ProfileDziś polecam Wam świetny artykuł Andrzeja Gontarza, który jest zapisem rozmowy ośmiorga analityków, pracujących przy różnych obszarach, m. in. przy administracji, służbie zdrowia, sprzedaży, bezpieczeństwie i badaniach naukowych. Nawet jeśli temat wydaje się Wam mało interesujący, polecam tym bardziej - może uświadomi Wam ta rozmowa jak kurczy się nasza prywatność. Czy nawet - jak określił to jeden z rozmówców - intymność. Ale też jest to okazja, by dowiedzieć się jakie są i zalety korzystania z danych. Samym analitykom polecam również - lektura obowiązkowa. Tradycyjnie poniżej cytaty dla zachęty, a artykuł pt. "Analityka sprawi, że na nowo będziemy się uczyć klienta, pacjenta, obywatela..."  znajdziecie na stronie itwiz.pl.
Analityka jest rozszerzeniem przestrzeni poznawczej. Daje możliwość bardziej racjonalnej argumentacji. Unikałbym fetyszyzacji Big Data i Data Science. Trend jest zgrabnie podchwytywany przez dostawców oprogramowania, którzy zamieniają go w buzz word dla celów marketingowych. Twierdzą, że wyręczą ludzi w pracy z danymi. A tego nie da się zrobić. Kluczowe są: percepcja analityczna i umiejętności zadawania właściwych pytań. Częściej niż technologia, barierą bywa brak odpowiednich ludzi w organizacjach.
(Olaf Piotrowski)
 
Mamy mnóstwo informacji o klientach i ryzyku – dane wewnętrzne i zewnętrzne. Przetwarzamy je, tworzymy wzory. Cały ten system polega na pracy z danymi, które w momencie wykorzystywania posiadają najwyższą jakość. Jeśli jej nie będzie, nic nie zadziała poprawnie i wiarygodnie (...) (Przemysław Pawlak)
 
Do profilowania klienta wykorzystuje się przeróżne dane, np. typ urządzenie, z jakiego korzysta. Już nawet informacja, iż posiada smartfon z iOS czy Androidem pozwala sprofilować go tak, aby zaoferować mu odpowiedni produkt. Potrafimy oferować klientom jeszcze lepsze produkty bez konieczności fizycznej interakcji – (Krzysztof Słotwiński)
 
W ochronie zdrowia wciąż jesteśmy na etapie, gdzie jesteśmy leczeni dopiero wtedy, gdy zachorujemy. Mam nadzieję, że dane pozwolą nam dokonać rewolucji w tej dziedzinie. Będziemy w stanie monitorować dane, które nam powiedzą, co powinniśmy robić, aby utrzymać się w zdrowiu. (Dominik Batorski)
 
Zastanawiamy się, jak dopasować leczenie do danej osoby, a nie do jednostki chorobowej czy grupy osób; do pacjenta uwarunkowanego genetycznie, z historią innych chorób i milionem indywidualnych cech. Już obecnej dysponujemy lekami, o których wiemy, że zadziałają w przypadku wystąpienia lub braku określonej mutacji. To się w medycynie nazywa predykcją. Staramy się przewidzieć, czy dany lek zadziała u konkretnego pacjenta. (Magdalena Chechlińska)
(...) Wyszła mu bardzo silna korelacja odejść z zakupem samochodu. Cały zespół stawał na głowie, aby dojść, dlaczego tak się dzieje. Czy to częstotliwość sygnału? Może ludzie rozmawiający w samochodach wolą konkurencję? A jeśli tak to z jakiego powodu? Wstępne obserwacje pokazano zarządowi. Ostatecznie okazało się, że dziewczyny z call center rejestrujące odejścia wpisywały luźne notatki na końcu formularza, gdzie akurat było pytanie o samochód. Bez wejścia w głąb procesu można podejmować idiotyczne decyzje. (Leszek Maśniak)
 
 
 
Joomla templates by a4joomla